NOMI Yoga

Yoga:

Yoga: Yuj: Juk = verbinden.

Yoga bestaat uit lichamelijke en geestelijke oefeningen, beheersing ervan! Niet om zijn kennis of kunnen.

Het is het bewust worden van jezelf en het blijven bij jezelf. Het is geen geloof, maar een leefwijze; een manier van omgaan met…

 

Wanneer je de meditatietechnieken, lichamelijke- en geestelijke oefeningen doet, ervaar je zelf wat het doet voor je organen & zenuwstelsel: het lichaam wordt gezond en er komt evenwicht, dat doorwerkt op de geest (brein/gedachten).

Een ontspannen geest heeft omgekeerd weer een positieve werking op het lichaam.

 

Het is dus GEEN competitie, je hoeft hierbij je best NIET te doen!

Geef alles ruimte.

 

 

“Practice, and all is coming”

 

Flexibiliteit:

Wanneer mensen aan yoga denken, denken ze vaak dat ze heel flexibel moeten zijn. Het tegendeel is waar.  

Door de oefeningen goed uit te voeren, word je vanzelf flexibeler en neemt de bewegingsruimte toe in zowel je spieren als je gewrichten. Je bent nooit te oud om je flexibiliteit te verbeteren.

 

Kracht:

Yoga zorgt ook voor sterkere spieren. De staande houdingen versterken o.a. je grote bovenbeenspieren en buikspieren. Bij de zittende houdingen wordt de wervelkolom versterkt. Liggende houdingen zijn goed voor de buik- en rugspieren.

 

Houding:

Wanneer je flexibiliteit en kracht toenemen, verbeter je vanzelf ook je houding.

 

Adembeheersing:

Yogahoudingen gaan gepaard met ademhalingsoefeningen. Door deze ademhalingsoefeningen verbetert de longcapaciteit, waardoor sportprestaties en uithoudingsvermogen verbeteren. Je komt in een diepere concentratie, waardoor je je volledig op jezelf en op het huidige moment kunt richten.

 

Effecten:

Veel mensen die aan yoga doen, zeggen kalmer en minder gespannen te zijn. Er zijn aanwijzingen dat er biochemische reacties optreden in het lichaam, die zorgen voor minder stress. Stresshormonen worden minder aangemaakt, waardoor een gevoel van rust en kalmte ontstaat.

Het brengt energie en gezondheid, innerlijke rust en harmonie.

 

De lessen, die ik geef zijn voor iedereen toegankelijk en kunnen op ieder niveau gevolgd en begeleid worden.  

 

 

Privélessen:

Naast groepslessen geef ik ook privélessen yoga.

 

Privélessen zijn voor iedereen, die persoonlijke begeleiding wenst.

In een privéles stem ik me helemaal af op jouw lichaam, brein en energie en kunnen we dus gericht aan de slag. Mensen met klachten/blessures/ziektebeelden kunnen zo effectief behandeld worden.

 

Naar eigen behoefte kunnen we houdingen aanleren & verdiepen en leren jezelf te ont-moeten.

Met behulp van Mindfulness- en meditatietechnieken, ademhalingsoefeningen en yogahoudingen ontdek jij jezelf en maak je (weer) verbinding tussen jouw lichaam, gedachten en gevoel.

 

Meditatie sessies

Pratyahara (het terugtrekken van de zintuigen)

Dharana (concentratie)

Leiden tot Dhyana (meditatie)

 

Meditatie helpt om emoties te overwinnen en in plaats daarvan een kalme, vredige geest te krijgen en een gezond en stressvrij lichaam. Bij dagelijkse beoefening wordt dit een solide gemoedstoestand. Wanneer het aantal mensen dat kalm, vredig en gezond is toeneemt, zal dit zijn weerslag vinden in een gelukkige en tevreden samenleving.

Yoga Nidra:

Yoga Nidra, ook wel bekent als de ‘slaap van de yoga’, is een staat van zijn.

Het is een vorm van meditatie, waardoor het brein (af)geleid wordt en het lichaam rust.

Je verblijft tussen waken en slapen in, waardoor je alles wat er in jouw ‘mind’ is achter je kunt laten en kunt legen.

 

Alsof je de stekker uit het stopcontact haalt en je computer (brein) opnieuw opstart.

Er wordt ruimte gemaakt, ballast gaat overboord en het brengt overzicht, inzicht en rust.

 

iRest Yoga Nidra:

iRest, ‘integrave restoration’, gaat een stap verder.

Wanneer je tussen waken en slapen in geraakt gaan we dieper de ‘mind’ in.

In deze fase vindt herstel plaats van lichaam en geest en vind je veiligheid binnen in jezelf.

 

Je haalt niet alleen de stekker uit het stopcontact, maar je her-programmeert je computer. Oude waarden, aannames en overtuigingen worden omgezet.

Jij transformeert jezelf van binnenuit.

 

Deze sessies zijn geschikt voor iedereen, die af en toe een lastige periode heeft, last heeft van slapeloosheid, stress, angsten, chronische pijnen, PTSS of depressies.

 

Het brengt diepe ontspanning, verbetert fysieke en mentale gezondheid.

Je wordt veerkrachtiger en kunt beter omgaan met emoties en (terugkerende) gedachten. Je gaat beter slapen en je rust ook wel degelijk uit.

 

Het ondergaan van één meditatie-sessie staat gelijk aan 4 uur diepe slaap.

 

 

Ontspanningsbehandelingen:

Ontspanningsbehandeling: Access Bars

Een Access Bars behandeling kalmeert je energetisch, brengt ruimte in je hoofd en ontspanning in je lichaam. Het is een manier om zonder te praten gedragspatronen en vastzittende emoties te veranderen.

 

Alle ervaringen, gedachten en gevoelens sla je op in je brein en in je lichaam. Dit kan zorgen voor blokkades waardoor er klachten ontstaan, zoals slecht slapen, overprikkeld zijn, hoofdpijn, hartkloppingen, hoge bloeddruk enz.

 

Door de energiebanen en drukpunten in en om het hoofd in verschillende combinaties licht aan te raken wordt de energie in het lichaam op gang en in balans gebracht. Dit ontlaadt het te veel aan hersenactiviteit, die gebruikt wordt voor al je gedachten, overtuigingen, ideeën en emoties.

 

Het is als het defragmenteren van de harde schijf van je computer. Wanneer die vol raakt schonen we hem op om zo meer ruimte te creëren. Dit is exact wat de Access Bars behandeling ook doet.

 

Er ontstaat meer rust in het brein en de energie kan weer vrij stromen, zo komt er meer ruimte en ontspanning in het lijf.

 

Dusssss.... zorg goed voor jezelf, waardoor je ook weer goed voor anderen kunt zorgen.

 

‘Keep yourself happy & healthy’

 

Ik ont-moet je graag!

 

Namasté,

 

Naomi Goozen-Geertse